sobota, 7 maja 2016

TOP 10 - ścieżki dźwiękowe

Witam wszystkich, to znowu ja! Tak, znów zadręczę Was swą obecnością, swymi przemyśleniami i... Tak, zgadza się! Swoją listą dziesięciu ulubionych soundtracków! Znajdą się tu piosenki na pewno z filmów i gier komputerowych. I może z seriali, sama nie wiem. Dobra, do rzeczy!

MIEJSCE 10

I don't wanna miss a thing - znana wszystkim piosenka z filmu Armageddon. Piosenka mi się podoba... W przeciwieństwie do filmu. Nie wiem, dlaczego. Po prostu... Ale posłuchać polecam!

MIEJSCE 9

Intro serialu The Walkig Dead - tak, intro! Ono ma w sobie to coś. Wzbudza niepokój, czyli to, co ma wzbudzać sam serial (aczkolwiek jemu wychodzi to nieco gorzej). Choć utworek krótki, przyznaję, że się rozwija i to całkiem przyzwoicie. No i skrzypce, co zawsze wychodzi muzyce na plus! (opinia subiektywna)

MIEJSCE 8

Hanging Tree, czyli Drzewo Wisielców - piosenka z filmu Kosogłos. Część Pierwsza. Jak dla mnie jedna z najlepszych scen w całych Igrzyskach Śmierci, w dużej mierze właśnie dzięki piosence. Tak właśnie powinno się robić tego typu sceny! Przyszli reżyserzy, uczcie się!

MIEJSCE 7

Hedwig's Theme, czyli melodia z Harry'ego Pottera. Idealnie wpasowująca się w klimat filmów, opowiadaną historię i ogólnie... Cudo! I przyznaję, chciałam to początkowo umieścić miejsce wyżej, ale... Zniechęcił mnie fakt, że ciężko mi idzie granie tego utworu na keyboardzie xD Wiem, jestem subiektywna, ale to mój blog, moja lista i mi wolno!

MIEJSCE 6

Główny motyw z gry Dragon Age: Inkwizycja. Nie przejmujcie się prawie minutowym, bardzo spokojnym początkiem. Utwór nabiera tempa. I ma skrzypce. Kocham skrzypce. To taki piękny instrument...

MIEJSCE 5

Falling into a dream z gry FarCry 3. Co tu dużo mówić? Mogłabym słuchać bez przerwy!

MIEJSCE 4

Now We Are Free z filmu Gladiator. Podobnie jak w przypadku miejsca dziesiątego, piosenka mi się podoba, choć film niekoniecznie... Nie bijcie! To nie moja wina, że filmy nie w moim guście mają świetną muzykę!

MIEJSCE 3

Dusk of a Northern Kingdom z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Od pierwszego momentu zakochałam się w tym utworze. Lubię taką muzykę - pełno instrumentów, żywiołowa. Polecam! (podobnie jak pozostałe piosenki z tej wyśmienitej gry!)

MIEJSCE 2

Santa Monica Dream z gry Life is Strange, o której już zresztą pisałam. Piosenka IDEALNIE oddaje klimat gry oraz poniekąd moje uczucia w stosunku do niej. I pewnie nie pokochałabym tej piosenki tak bardzo, gdybym nie znała gry... Ale i tak polecam. POLECAM!

MIEJSCE 1

Requiem for a dream - Tak, wiem. Banalnie, przewidywalnie, może nawet wybrałam coś przereklamowanego. Ale w tym utworze jest to coś... To coś, co sprawia, że przechodzą mnie ciarki, że serce bije mi nieco szybciej. I dlatego (a także dlatego, że jest to po prostu kawał porządnej roboty muzycznej) właśnie ten utwór ląduje na miejscu pierwszym.

Łał! Zwykle tworzenie list jest cholernie trudne, a ta przyszła tak... Naturalnie. Od razu wiedziałam, co jak ma być! I zaznaczam, żeby nie było: jest to mój osobisty ranking, więc pewnie wielu z Was się ze mną zgadzać nie będzie.

To już tyle na dzisiaj! Do napisania za tydzień!

1 komentarz:

  1. No Nika to powiem tak... faktycznie, pierwsze miejsce jest banalne

    OdpowiedzUsuń