niedziela, 10 stycznia 2016

TOP 10 - Within Temptation

Jak może niektórzy z Was pamiętają, moje TOP 10 piosenek zostało nieco zmodyfikowane, ponieważ 8 z nich było jednego zespołu, a mianowicie Within Temptation. Jest to definitywnie mój ulubiony zespół. Jeżeli chodzi o muzykę, jaką grają, to na wikipedii jest napisane, że grają metal symfoniczny i rock. Jednak nie jestem w stanie powiedzieć, na ile jest to zgodne z prawdą. Zakładam, że jakoś w 90% :)


Nie będę się rozpisywać o historii zespołu. Powiem tylko, że według mnie Sharon den Adel jest najlepszą wokalistką, jaka chodziła kiedykolwiek po tej ziemi :)

MIEJSCE 10

Whole World Is Watching ft. Piotr Rogucki - Ta piosenka NIE jest na tej liście ze względu na to, że Sharon śpiewa w duecie z Polakiem, wokalistą Comy (za którą nie przepadam, swoją drogą). Jest taka pozytywna, a przynajmniej ja ją tak odbieram. Istnieją jej dwie wersje, druga śpiewana w duecie z Davem Pirnerem. Możecie jej posłuchać tutaj.

MIEJSCE 9

What have you done ft. Keith Caputo, czyli jedna z pierwszych piosenek, które słuchałam po przekonaniu się do Within Temptation. To jest ta piosenka, do której lubię wracać niezależnie od pory dnia i nocy, nastroju czy sytuacji. Ostatnio też przypomniałam sobie o niej, gdy naszło mnie na słuchanie wersji akustycznych wszystkich piosenek, jakie znam. Możecie ją znaleźć o tutaj.

MIEJSCE 8

Memories, czyli piosenka do Titanica. Serio, teledysk od razu skojarzyłam z tym właśnie filmem. Obejrzyjcie i przekonajcie się sami. A sama piosenka wydaje mi się dość smutna i spokojna. *nuci* All of my memories keep you near... Your silent whispers, silent tears...

MIEJSCE 7

Iron - W tej piosence jest coś dającego mi niezłego kopa. Uwielbiam ją śpiewać w samochodzie. Nie wiem, czy to tekst, czy świetna perkusja (na którą uwagę jako pierwsza zwróciła moja mama) czy po prostu całokształt tych pięciu minut z kawałkiem sprawia, że tak na mnie działa, ale po prostu TAK JEST :)

MIEJSCE 6

Murdered - piosenka o dość mrocznym klimacie. Zaczyna się skrzypcami, a że kocham skrzypce, zaliczam to na duży plus. Jest to też mój były dzwonek w telefonie :)

MIEJSCE 5

Forgiven - piękna piosenka, spokojna i na bardzo wysokich dźwiękach. Podziwiam Sharon za jej głos i wyczucie, kiedy śpiewać z pełną mocą, a kiedy delikatnie.

MIEJSCE 4

Paradise (What about us?) ft. Tarja Turunen - piosenka mocna, szybka i zaśpiewana razem z Tarją, byłą wokalistką zespołu Nightwish. Obie panie świetnie zaśpiewały. No i skrzypce! :D

MIEJSCE 3

Demon's Fate - do tej piosenki na początku nie byłam przekonana. Słuchając płyty The Unforgiving zwykłam ją przewijać, bo wydawała mi się średnia. Ale ja tak mam, że zdanie mogę zmienić w każdej chwili i to dość drastycznie. I tak właśnie się stało, gdy ta piosenka wylosowała mi się w czasie wracania do domu (słucham muzyki z włączonym odtwarzaniem losowym) i stwierdziłam: Ej, w sumie niezła gitara! I tak potem słuchałam jej przez dwa dni, potem odłożyłam na dwa tygodnie i potem stwierdziłam, że ją bardzo lubię. Aczkolwiek do ostatniej chwili się wahałam, umieszczając ją na trzecim miejscu. Po prostu... Te wszystkie piosenki są naprawdę dobre!

MIEJSCE 2

Our Solemn Hour, czyli piosenka, dzięki której poznałam Within Temptation. Moja mama kupiła sobie ich płytę, z tą właśnie piosenką. Ciągle jej słuchała. Bez przerwy. Miałam jej tak bardzo dość... Znienawidziłam ją i ten zespół. Gdy mojej mamie przeszło to swego rodzaju zauroczenie tą piosenką i przestała jej słuchać non stop, z ciekawości włączyłam... I się zakochałam! I tak już mi zostało :)

MIEJSCE 1 

Somewhere - piosenka o pięknym, wzruszającym tekście, który po polsku brzmi troszkę dziwnie. Może jestem nieobiektywna (ale chyba mogę na swoim blogu, nie?), ale piosenkę tę umieściłam na pierwszym miejscu ze względu na jej inną wersję, której możecie odsłuchać tutaj, a w nieco innej wersji i lepszej jakości tutaj.

MIEJSCE 0*

 Jane Doe - najlepsza piosenka, jaka kiedykolwiek powstała. Nieco dłużej o niej napisałam tu :)

Miłego słuchania i do napisania! :)

*Moja ulubiona piosenka Within Temptation w tym rankingu zajmuje miejsce zerowe, ponieważ:
a) inne piosenki nie mogą z nią konkurować
b) w poprzednim rankingu wyraźnie zaznaczyłam, za jak świetną piosenkę ją uważam
c) nie brałam jej pod uwagę ze względu na jej pojawienie się w poprzednim rankingu
d) pojawia się w ogóle, ponieważ uznałam za istotne podkreślenie jej wspaniałości**

**Wszystkie rankingi jakie się tu pojawią, są moje prywatne, nie wzięłam ich z żadnych stron; zawierają tylko moją subiektywną opinię :) Wiem, że to oczywiste, ale zdarza się, że nie dla wszystkich ^^

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz